Välkommen till Nya Asklöfs Affärs & Revisionsbyrå!
Asklöfs är ett litet sammansvetsat gäng med hög kompetens och lång erfarenhet inom branschen. Vi är den personliga redovisningsbyrån som verkat i över 45 år. Ingen fråga är för liten eller för stor för oss.
För oss är det viktigt att ha en personlig relation och personliga möten med våra kunder och att varje enstaka kund ska känna att just han/hon är viktig. Av goda relationer kommer goda resultat.
Vi erbjuder flexibla lösningar som passar just dig och ditt företagande och som kund avgör du själv vad du vill ha hjälp med. En del sköter vi helheten åt medan andra vill göra vissa delar själva.
Asklöfs hjälper dig att driva ditt företag och påverka din egen framtid. Vi hjälper dig fokusera på rätt saker och det är naturligtvis det du gör allra bäst. Vi är till för dig som hellre tjänar pengar än räknar dem.
Vi är engagerade, kunniga och brinner för att hjälpa våra kunder som verkar i olika branscher i hela Sverige. Vi vet att varje kund tjänar på att ta del av våra råd och insikter.
Vi erbjuder alla administrativa tjänster ett företag kan tänkas behöva hjälp med. Alla moment vi gör är väl genomtänkta. Allt från fakturering, löner, betalningar bokföring, bokslut, deklarationer.
Asklöfs anser att redovisning är ett hantverk som vi är stolta över att behärska. Vi vågar påstå att vi är unika i vår rådgivning, långsiktiga skatteplanering, riskanalys och affärsutveckling.
Vill du veta vad vi kan hjälpa just dig med? Boka gärna en kostnadsfri första rådgivning (40 min) och upplev skillnaden. Hjärtligt välkommen att kontakta oss!
Aktuellt
Publicerat 17 november 2022
EU:s direktiv för minimilöner – vad innebär det?
Minimilön är den lägsta lön en arbetsgivare lagligt får ge en arbetstagare för utfört arbete. EU vill förbättra människors arbets- och levnadsvillkor genom att inrätta en ram för tillräckliga minimilöner i Europa. Under hösten har en ny EU-lagstiftning röstats fram. EU-länderna har två år på sig att införliva detta i sin nationella lagstiftning.I Sverige har vi ingen …
Läs mer
Publicerat 20 oktober 2022
Mina ombud – digitala fullmakter lanserade
Bolagsverket har nu lanserat tjänsten Mina ombud. Den ska göra det möjligt för företagare och privatpersoner att skapa och dela ut digitala fullmakter hos alla anslutna inom den offentliga sektorn. – Vi har länge arbetat för detta. När Skatteverket och Bolagsverket är anslutet kommer det att spara mycket tid för våra medlemmar, säger Roland Sigbladh, förbundsdirektör Srf …
Läs mer
Publicerat 20 oktober 2022
Tidöavtalet – vad väntar?
I väntan på höstbudgeten från vår nya regering kan Tidöavtalet ge en överblick på vad som skulle kunna bli aktuellt och vad som utlovas.Det utlovas lägre administrativa kostnader för företagen. Regeringen vill främja att fler nya företag bidrar till jobb, tillväxt och välstånd. Såväl bolagsskatter som kapitalskatter ska vara konkurrenskraftiga, och det öppnas upp för …
Läs mer